Jimmiho reportáž z (Českého) ráje

Vyrazili jsme již brzy ráno, abychom měli dostatek času pro náš průzkum Jičína a Prachovských Skal. V 7:30 byl čas setkání na Černém mostě a v 7:45 už naše skupinka výletníků, tvořící 6 členů, byla připravena v autobuse směr Jičín.

Kolem deváté hodiny ráno autobus zastavil na nádraží a my vyrazili na náměstí tohoto krásného města. První zastávkou bylo opuštěné dětské hřiště, které upoutalo pozornost některých kluků z naší výpravy. O pár minut později nás přepadla myšlenka na výhled na město. Vylezli jsme proto na Valdickou bránu, kde na nás nahoře čekala vstřícná paní, která nám podala plno informací a z vyhlídky nám ukázala, co všechno se dá v Jičíně najít… včetně wc.

Před desátou hodinu už jsme byli nastartovaní před informačním centrem, čekali na jeho otevření a snídali. Během deseti minut bylo otevřeno a se Zdendou jsme požádali o materiály k naší cestě. Dostali jsme opravdu podrobné informace o přesné cestě k Prachovským skalám, mapu Českého Ráje a Jičína, veškeré průvodce a další užitečné informace. Proběhlo malé hlasování, jestli pojedeme autobusem nebo půjdeme 6km pěšky. Téměř všechny lákala pěší túra, tak jdeme!

Asi po dvou kilometrech na nás čekalo rozhodnutí, zda půjdeme po červené nebo po žluté turistické stezce. Vzali jsme do ruky mapu a rozhodli se pro žlutou, která byla delší, ale vedla převážně přírodou. A tuto cestu jsme si skutečně užili, po půl kilometru na nás vykouklo pole a u něj žlutá značka s informací, že se jedná o složitější cestu po okraji pole a potůčku. No dobrá, vypadalo to zajímavě, bylo trochu mokro, takže jsme uskakovali, skákali a tancovali, abychom si neušpinili boty. Cestu polem jsme překonali a došli k rybníčku, kde byl malá pauza a focení. Po dalších pár kilometrech na nás koukal další rybník a les, do kterého jsme vkročili a pokračovali až k našemu cíly lesem a kousíček po silnici. Po hodině jsme se usadili do příjemného bistra na kofolu a ledovou tříšť, počasí vypadá ok, ale schyluje se k dešti, začíná foukat vítr. Neváháme a vyrážíme do skal.

Po vstupu do skal získáváme certifikát o navštívení tohoto místa, bereme do ruky mapu a plánujeme další cestu. Nějakou dobu se podle ní řídíme, ale pak se jen domlouváme, kam půjdeme. Prošli jsme většinu nádherných vyhlídek, viděli obrovské skalní útvary a celé odpoledne bylo skvělé. Pouze na tomto místě jsme ušli plánovaných 20km + 6km cesta tam a 6 zpět. Počasí nám nakonec přálo, pouze jednu chvíli foukal dost silný vítr a spadlo na nás pár kapek. Kolem 16 hodiny opouštíme Prachovské skály a jdeme do bistra, kde jsme byli předtím na kofole a na jídlo. Poté se už vracíme zpět na nádraží a čekáme na autobus zpět, jsme už opravdu unavení, bolí nás trochu nohy a já osobně jsem v autobuse probral fotky a poté celou cestu do Prahy prospal. Naše zážitky nejdou dost dobře popsat, koukněte se na fotky a zhodnoťte sami.